Лубрикатор пневматичний — це автоматичний пристрій для подачі мастила всередину пневматики разом із повітряним потоком. Такі мастилорозпильники найчастіше входять у групу підготовки стисненого повітря й встановлені на стіну, але для невеликого пневмоінструменту, що підключений через витий трубопровід, маленькі пневматичні маслянки кріплять до рукоятки пістолету.
При правильному застосуванні лубрикаторів можна подовжити строк служби пневмоприводу, а при важких умовах роботи вони є обов’язковими.
Дозволене лубрикаторне мастило для змащення пневмосистеми
В лубрикатор слід заливати мастило спеціалізоване для пневматичних систем — це дуже рідка олива ISO VG 32 з кінетичною в'язкістю 32 мм²/с (при 40 °C). Використання інших марок стає причиною поломки устаткування — купуйте в нас мастило пневматичне, а також компресорне з гарантією якості та відповідності міжнародним стандартам.
Чим замінити пневмоінструментальне мастило
Шукайте на полицях магазинів індустріальні оливи гідравлічні, компресорні — вони можуть слугувати альтернативою лубрикаторному мастилу. Головне, щоб там були вказані характеристики мастила VG 32 і воно відповідало стандарту. Різниця полягає в основі (синтетичні, мінеральні або парафінові оливи) і введених виробником присадках для поліпшення властивостей.
Завжди слідуйте рекомендаціям постачальника пневматики, що наведені в інструкції або паспорті — це вірний метод зберегти гарантію та збільшити час експлуатації.
Чи можна заливати в лубрикатор моторний тип мастила?
Групу моторних мастил використовувати для пневматики взагалі не можна. Цей вид змащення призначений для двигунів внутрішнього згоряння і є занадто густим для лубрикаторів, внаслідок чого гірше огортає рухомі деталі пневматичного приводу і не виконує свою функцію. Моторні присадки на основі цинку, кальцію й фосфору нерідко стають причиною шкідливих відкладень, вступають в реакцію й “з’їдають” гумові кільця-ущільнення з NBR, які використовуються майже усюди у пневматиці — в електромагнітних клапанах для повітря, пневморозподільниках та пневмоциліндрах.
Треба термінова заправка лубрикаторів?
Маємо в наявності SC-L-VG32 в упаковці на 50 мл. Якщо Ви знаходитесь у Львові або Дніпрі, то можете заїхати на один з наших складів, а якщо ні — відправимо Новою Поштою якнайшвидше (працюємо з понеділка по п’ятницю).
Зв’яжіться з нами:
+38 0800 210 317Додатково пропонуємо придбати в інтернет-магазині “Спеціаліст” ремкомплекти з гуми NBR або Viton для ремонту техніки виробництва під нашою українською торговою маркою.
Скільки заливати мастила в лубрикатор?
Шукайте на корпусі маслянок риску, що позначає максимальний рівень мастила залитого в пневматичний лубрикатор. Зазвичай в розпильник можна залити від 20 до 200 мл оливи.
Вибір лубрикатору для пневмоінструмента
Коли краще лубрикатор, а коли — міні-маслянка для пневмоінструменту?
При виборі промислового лубрикатору враховують, що його слід розмістити якнайближче до цільового механізму і бажано уникати згинів повітряпроводу, де має бути розпилена в повітрі олива. Тож, враховуючи це:
- Якщо є можливість, то краще використовувати панельні лубрикатори з фільтрами-регуляторами у складі БПП. Таке обладнання має надійний корпус, об’ємний стакан для оливи, широкий вибір типорозмірів під величину пропускної здатності, дозволяє обійтись без збільшення ваги самого пневмоінструменту. Може обслуговувати декілька точок одночасно;
- У випадку якщо пневмогайковерт чи інший ручний інструмент підключають за допомогою витого шлангу довжиною понад 5 метрів, то буде більш ефективним додавати мініатюрні й портативні пневмо маслянки біля самої рукоятки — вони мають невеликий обсяг мастила в резервуарі і не надто важкі. Вони ще відомі як лінійні лубрикатори.
Витрати повітря
Дозволено обирати лубрикатори лише з незначним запасом продуктивності. Це є золотим правилом, оскільки при малих витратах повітря відносно типорозміру, може погіршуватись подача мастила в пневмоінструмент. Щоб правильно оцінити оптимальний розмір мастилорозпильнику в каталозі товарів “Спеціаліст” наведені графіки витратної залежності від тиску — перепад має триматись в межах 0.2~0.5 бар (в ідеалі десь 0.3 бар).
Наприклад, маємо професійний гайковерт ¼” ST-BZ30, для якого номінальне значення споживання повітря складає 348 л/хв, а робочий тиск — 6.3 бар, тоді як в таблиці до моделі мастилорозпильника SA-LU20-08 бачимо, що він розрахований аж на 1400 л/хв. Графічні криві 5 і 7 бар показують, що при 348 літрів за хвилину різниця тисків буде в районі 0.1 бар і менше (повинно бути щонайменше 0,2). Таким чином, підтверджуємо висновок, що резерв цієї моделі є завеликим. Найменший лубрикатор Specialist — це модель SA-LM10-08 на 700 л/хв. Саме він є підходящим до змащення низьковитратного ручного пневмоінструменту в умовах шиномонтажних майстерень, СТО тощо.
Для пневмоциліндрів витрати повітря розраховують по циклічності, довжині ходу та тиску —скористайтесь інформаційними таблицями з каталогу або довірте вибір блока підготовки повітря з лубрикатором нашим інженерам з автоматизації.
Додаткові робочі параметри
Крім вказаних вище характеристик маслянки зверніть увагу на діапазон тиску та температури робочого середовища (стисненого повітря), якщо Ви маєте специфічні умови роботи лубрикатора.
Приєднання в пневмообладнанні роблять з дюймовою трубною циліндричною різьбою, яка позначається буквою “G” й рідше — з метричною “M” в міліметрах.
Конструкція пневматичного лубрикатора
Розглянемо складові частини розпильників типової будови.
Віконце й рукоятка регульованого лубрикатору
Прозоре вікно дає змогу відслідковувати “на око” як працює розпилювач — при роботі лубрикатора через візуальний контроль видно як краплини мастила активно падають униз (при умові що є витрати повітря). Рукоятка (1) зверху і, рідше, знизу є регулятором число подачі мастильного матеріалу. Її обертання призводить до закручування гольчатого дросселю всередині, тож таким чином змінюється діаметр отвору, яким подається мастило і його кількість. На практиці налаштовують від 2 до 5 капель в хвилину.
Отвір для заливання оливи
Спеціальний отвір для заливання мастила дозволяє зручно заповнити лубрикатор без відкручування всієї ємності. Перед зняттям гвинта слід скинути тиск в системі!
Різьбові вставки
Щоб різьба була більш тривкою і витримала повітря під високим тиском, втулки для підключення роблять з металу. Ми використовуємо бронзові вставки, які вкриваємо шаром нікелю для покращення твердості — через це бронза виглядає сірою на колір.
Колба для лубрикаторного мастила
Нижня частини пристрою слугує для зберігання мастила (через це перевертати лубрикатор не можна). Ємність виготовляють з полімерів. Серед них поширений є прозорий полікарбонат, що володіє високою ударостійкістю, тоді як поліамід є середньої стійкості до ударів, але при виготовлені корпусу це компенсують більшою товщиною й обробкою (гартуванням, тощо). Для промислових цехів є доцільним наявність пластикової чи металевої оболонки, що покриває прозору чашу — це дає міцність і перешкоджає появі тріщин від ушкодження.
Трубка з фільтром
По трубочці мастило піднімається вгору до розпилювача. На лубрикаторах “Спеціаліст” на кінчику трубки розташований фільтрувальний елемент у вигляді пористої спеченної бронзи. Цей механізм захищає мастилорозпилювальний пристрій від потрапляння сміття у вузький капіляр.
Ущільнення
Як і все пневматичне обладнання, розпилювачі мастила мають кільцеві ущільнювачі й прокладки, щоб добре герметизувати місця з’єднань деталей. Виготовлені вони з NBR (нітрил-бутадієн-каучук). Цей різновид гуми є практичним для повітряних систем, добре витримує гідравлічні рідини та оливу.
Перегляньте великий вибір лубрикаторів українського бренду Specialist в нашому інтернет-магазині. Маємо товари різноманітних цінових категорій — дешеві блоки підготовки повітря для разових та гаражних робіт пневмоінструментів, виробничі високопродуктивні збірки з міцним корпусом та надійною роботою.
Принцип роботи лубрикатора
Як працюють лубрикатори?
Мастилорозпильник працює цілком механічно, коли вмикається пневмоінструмент або інший споживач. Струмінь стисненого повітря, яке проходить через лубрикатор, створює ефект різниці тиску завдяки якому оливу тягне по трубці догори, після чого вона скапує до сопла і невеликі частинки мастила підхоплюються потоком і розпилюються на ще менші часточки через турбулентність.
На виході з устаткування отримуємо так званий “масляний туман” — це зважені частинки оливи розміром від 0,01 до 0,003 мм, що перебувають у стисненому повітрі й потрапляють разом із ним у найменші отвори пневмоприводів, чим забезпечується високий рівень змащення. Тому важливо забезпечити короткий і рівний шлях трубкою до робочих органів.
Правила використання лубрикатору
Незалежно від виробника пристрою, до монтажу розпильника мастила та його роботи обов’язковими є шість вимог:
- Фільтрацію й вологовіддільники ставте на пневмолінії перед лубрикатором.
- Розташуйте розпильник поблизу кінцевого обладнання, що потребує змащення. Зробіть з’єднання трубкою якомога рівнішим та уникайте довгих ліній між пристроєм та інструментом — згини провокують осідання оливи в трубопроводі.
- Напрямок проходження стисненого повітря має значення, тому при підключені орієнтуйтесь на стрілку намальовану на корпусі приладу або написи “inlet” та “output”.
- Більшість мастилорозпильників слід встановлювати на панель або у шафу сурово вертикально й перпендикулярно до землі (виняток — лінійні).
- Заливайте лише належний різновид лубрикаторної оливи — мастило ISO VG 32. Кількість налитої рідини не має перевищувати відмітку з позначкою рівня і написом “MAX” на корпусі маслянок.
- Слідкуйте за своєчасним наповненням чаші, бо подача мастила в пневмоінструмент має йти безперервно.
Примітка: Низьков’язка олива вимиває шар заводського змащення, тож після першого застосування необхідно регулярно доливати мастило, щоб повітряний привід був захищений.
Як залити мастило в лубрикатор?
Перед початком заправлення мастилорозпильника переведіть відсічний клапан у стан “закритий”, щоб скинути тиск на ділянці з мастилорозпильником. Викруткою зніміть вказаний гвинт. Вставте у відкритий отвір носик або трубку для заливання мастила та лийте його до позначки максимума. Не забудьте загвинтити назад.
Другий спосіб доливання оливи полягає в тому, щоб повністю відкрутити й зняти нижню колбу розпилювача мастила.
Як регулювати лубрикатор і скільки мастила подавати в пневмоінструмент
Поворотом рукоятки можна змінювати об’єм оливи, що надходить до розпильника. При першому використані виставте на мінімум й збільшуйте у разі потреби — якщо Ви бачите що запчастини недостатньо змащені, є падіння плавності роботи чи продутивності.
Який пневмоінструмент потрібно змащувати лубрикатором
Ми рекомендуємо ставити мастилорозпильники при змащенні зсередини будь-якого пневматичного інструменту — на відміну від виконання процедури вручну, лубрикатор автоматично підлаштовується під інтенсивність роботи технічного устаткування і є гарантією якісного обволікання оливою всіх запчастин.
Перелік компонентів, які часто змащуються мастилорозпильниками:
- Пневмоциліндри всіх видів
- Ударні пневмогайковерти
- Пневмостеплери для цвяхів або пістолети для скоб
- Відбійні молотки пневматичні
- Пневмоприводи верстатів та машин
- Розподільники і пневмоклапани
У технічних характеристиках до приладу вказують необхідність змащення — так, для фарбопультів є заборона додавання мастила розпиленням в повітрі, бо воно потраплятиме на фарбовану поверхню. Про змащення пневматичних гайковертів-ключів ми розповімо в окремій статті.
Випадки, коли лубрикатор дійсно необхідний
Маслянку ставлять коли пневматичні приводи зазнають екстремальних навантажень — це частота спрацьовування понад 40 разів на хвилину, а швидкість пересування поршня і штоку перевалює за 1 метр на секунду. Потрібен лубрикатор для ударного пневмоінструменту — гайковертів, молотків, тощо. Роль розпильника в описаних випадках полягає в тому, щоб знизити тертя і забезпечити швидку й продуктивну роботу пневмоприводу.
Позначення на пневмосхемі
На пневматичних кресленнях мастилорозпильник графічно позначений як ромб із зарубкою нагорі. Цифра “1” показує вхід, а “2” — вихід. Це схематичне зображення є вірним і з точки зору ISO 1219-1, і для ДСТУ, який дублює даний міжнародний стандарт. Якщо бачите рисунок на розробленій схемі — передбачена установка лубрикатору.
Ми сподіваємося, що наші поради були корисними. Якщо Ви захочете купити обладнання виробництва “Спеціаліст” — наші продавці-консультанти залюбки допоможуть Вам підібрати кращий варіант під поставлене завдання. Ми маємо склади в Дніпропетровській та Львівській областях, але працюємо по всій Україні.
Додавайте наш офіційний сайт в закладки і читайте інші статі.