Фільтр
- [Очистити]
- ESD (2)
- ESD2 (4)
- NL (28)
- NZE (4)
- NZS (12)
- US (4)
- 1 фаза 220 В (4)
- 3 фази 380 В (0)
- 1 фаза 220 В (0)
- 3 фази 220 В (4)
- 3 фази 380 В (0)
- Потужність
- 0.25 кВт (1)
- 0.4 кВт (1)
- 0.7 кВт (1)
- 0.75 кВт (0)
- 1.1 кВт (1)
- 1.5 кВт (0)
- 2.2 кВт (0)
- 3 кВт (0)
- 3.7 кВт (0)
- 5.5 кВт (0)
- 7.5 кВт (0)
- 11 кВт (0)
- 15 кВт (0)
- 18.5 кВт (0)
- 22 кВт (0)
- 30 кВт (0)
- 37 кВт (0)
- 45 кВт (0)
- 55 кВт (0)
- 75 кВт (0)
- 90 кВт (0)
- 110 кВт (0)
- 132—280 кВт (0)
- Скалярне (V/F) (4)
Перетворювачі частоти зі скалярним керуванням
Що таке скалярний частотний перетворювач?
Скалярний частотний перетворювач (СЧП) працює за принципом зміни амплітуди і частоти напруги живлення електродвигуна. Вони керують співвідношенням вихідної напруги і частоти (V/f) за лінійним або квадратичним законом для підтримки постійного магнітного потоку двигуна.
Це означає, що коли ви регулюєте частоту на виході перетворювача, електроніка одночасно регулює вихідну напругу. Приклад зміни вихідної напруги, показаний на малюнку вище лінія 1.
З практичної точки зору, це означає, що при використанні скалярного частотного перетворювача зі зменшенням частоти обертання електродвигуна значно зменшується його крутний момент. Зміну крутного моменту електродвигуна в діапазоні регулювання вихідної частоти від нуля до 50 Гц показано кривою номер 2. Інакше кажучи, за низької частоти обертання електродвигуна, керованого скалярним частотним перетворювачем, момент обертання вала двигуна може бути настільки малий, що його легко зупинятимуть зовнішні навантаження.
Що таке Boost електродвигуна?
Для збільшення крутного моменту електродвигунів, якими керує скалярний частотний перетворювач, на низьких частотах використовують так званий Boost - це напруга, яку подають на електродвигун за низьких частот. Значення напруги може доходити до 30% від номінальної. Це значно збільшує крутний момент електродвигуна, що показано лініями 3 і 4, але також вимагає встановлення додаткового обладнання, а саме вентиляторів примусового охолодження, які забезпечують достатній потік повітря для охолодження статора електродвигуна під час роботи на низьких частотах із великим крутним моментом.
Чому за частоти вище 50 Гц вихідна напруга перестає збільшуватися?
Також ви можете помітити, що після підвищення вихідної частоти понад 50 гц вихідна напруга доходить до свого максимуму, залежно від типу скалярного частотного перетворювача, це може бути 220В або 380В, і далі ця напруга не зростає. При подальшому підвищенні вихідної частоти, крутний момент електромотора починає значно знижуватися (лінія 5). Є кілька причин:
- Індуктивний ефект: Багато обмоток статора (стаціонарна частина) електродвигунів мають індуктивний характер. Під час збільшення частоти електромагнітні індуктивні ефекти стають більш вираженими, що призводить до погіршення продуктивності та зниження крутного моменту.
- Втрати в залізі: Збільшення частоти також спричиняє додаткові втрати в магнітному матеріалі статора, оскільки магнітні поля змінюються швидше. Це призводить до додаткового нагрівання статора і зменшення крутного моменту.
- Наскрізні струми: Під час підвищення частоти живлення виникають вищі наскрізні струми в магнітних матеріалах, які можуть знижувати ефективність і спричиняти додаткові втрати.
- Ефект скін-ефекту: За високих частот живлення струм зосереджується в поверхневих шарах провідника через скін-ефект. Це може призвести до підвищеного опору і втрат у провіднику, що також позначається на крутному моменті.
- Обмеження матеріалів: Матеріали, що використовуються в конструкції електродвигунів, мають певні електричні та магнітні властивості, які можуть обмежувати роботу на високих частотах.
Важливі нюанси, які необхідно знати і розуміти про скалярні частотні перетворювачі.
- Скалярний частотний перетворювач не відстежує факт обертання електродвигуна. Він тільки налаштовує вихідну напругу пропорційно налаштованій частоті. Тобто під час керування електродвигуном від скалярного частотного перетворювача, особливо на низьких частотах, вихідний вал електродвигуна може бути зупинений, водночас частотний перетворювач не піде в помилку, за умови, що не буде перевищено максимальний струм для цього частотного перетворювача.
- Скалярні частотні перетворювачі найкраще використовувати для керування електродвигунами з фіксованим або плавно змінюваним крутним моментом, який залежить від швидкості обертання електродвигуна.
- Ці частотні перетворювачі добре себе показали як приводи керування шпинделями фрезерних верстатів по дереву. Особливість цих шпинделів - низький крутний момент і висока частота обертання.
Де використовуються скалярні частотні перетворювачі?
СЧП застосовуються в системах з постійним або малозмінним навантаженням:
- транспортери,
- насоси,
- вентилятори,
- конвеєри,
- верстати невеликої потужності.
Переваги скалярних частотників
Використання скалярних частотних перетворювачів для регулювання швидкості електродвигунів має низку переваг, що роблять їх вигідним рішенням у багатьох галузях:
- Низька вартість. Скалярні перетворювачі значно дешевші за векторні для тих самих потужностей двигунів.
- Простота і надійність конструкції. Відсутність датчиків зворотного зв'язку робить скалярні приводи менш схильними до поломок.
- Економія електроенергії завдяки оптимізації швидкості роботи обладнання.
- Плавний пуск і регулювання швидкості двигуна, збільшення терміну служби механізмів.
- Можливість підтримки заданих параметрів техпроцесу за допомогою ПІД-регулятора.
- Захист двигуна від перевантажень і аварійних ситуацій.
- Компактні розміри та зручність керування.
Недоліки скалярних частотників
- низька точність і динаміка регулювання;
- зниження моменту на низьких швидкостях.
Тож, використання для нескладних завдань скалярних перетворювачів частоти - це ефективне рішення для керування швидкістю недорогих асинхронних приводів з постійним навантаженням, які не потребують високої точності та динаміки. Застосування недорогих скалярних частотників є оптимальним рішенням, що дає швидку окупність витрат на автоматизацію. Вони широко застосовуються завдяки простоті та доступній ціні.